Träning för Reed

Idag så bokade jag en träning för Reed Kessler igen (och Linn var ju där också), var ju ett tag sen sist och man behöver ridpass ibland med någon som är duktig på just det. Och jag har ju inte hoppat så mycket men det blir kul när Reed hjälper en. Så denna gång så hoppade jag Carma då jag planerar att han ska bli en hopphäst på elitnivå. Och han har superbra teknik och hoppar både långt och högt.
Men tillbaka till ridpasset. Jag började med att rida fram i alla gångarter.
Efter ca 15-20 minuter så tyckte Reed att vi kunde börja hoppa. Vi började med en bom sen la vi på fler och fler och jag vet inte riktigt hur många bommar vi kom upp till, men ganska högt hoppade vi iaf. Fick dock ingen bra bild på när vi hoppade den lägsta.
Jag behövde enligt Reed jobba mer med att han inte ska hoppa så himla tidigt. Annars hoppade han superfint, och han var ganska lugn och inte alls hingstig även fast att det var ovanligt många i ridhuset idag!
Sen när jag var klar i ridhuset och min ridlektion för Reed var slut efter ca 1 h 30 minuter så hoppade jag höbalarna och naturhindret eller vad jag ska kalla det utanför ridhuset innan jag red lite på andra sidan stranden bakom ridhuset.
Sen så får ni även en bild på min outfit som jag tyckte blev ganska bra. Ville inte ha allt svart så det fick bli gråa ridbyxor men det funkade ju också. Sen så har jag också kärat ner mig i dessa svarta stövlar. Så sjukt snygga! Dom har t.om fått ersätta mina svarta LT stövlar som jag alltid haft i ryggan. + för svarta stövlar i olika modeller!
Sen så har jag också bokat en till lektion för Reed om några dagar. Hade lite tid över och mina hästar behöver röra på sig och inte bara lata sig även fast att det är sommar!




Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/URL:

Det du tänkte skriva:

Trackback