Om Babybrother

Info: Babybrother är en hingst på ca 4 år som älskar att busa. Han var ganska nyinriden när jag köpte honom och han hade bara haft människor på ryggen ca 5 gånger. Jag tänkte vara lite rolig när jag köpte honom och kalla honom för Brunte men jag har ändrat mig lite. Just nu så kallas han inte för något speciellt förutom Babybrother då. Babybrother kom till mig för att han bara hittade på en massa bus och inte lyssnade alls. Visst är min ponny tid över men han är stark och det är inga problem att ha mig på ryggen. Familjen som ägde honom förut bodde i Fort Pinta vid vattnet. En liten tjej som hette My red honom. My älskade dressyr och ville att Babybrother skulle bli hennes framtida tävlings ponny. Tyvärr så tyckte inte Babybrother det. Han tyckte att dressyren var supertråkig och därför busade han. Familjen bodde som sagt vid vattnet så han lurade i dom att han var livrädd för vatten vilket han inte är. My var förkrossad för hon trodde verkligen att han var den perfekta ponnyn. När han kom till mig bodde jag vid Silverglades hästsports center långt ifrån vattnet. Han busade inte lika mycket med mig så vi antog att han var rädd för vattnet. Sedan när jag flyttade till Skördebyggden reagerade han inte på vattnet och då förstod vi att han bara hade lurat oss. Först tänkte jag träna honom inom dressyr för att sedan sälja vidare honom som tävlings ponny men mina planer ändrades när jag märkte att han inte trivdes. Jag testade att ha på honom western utrustning och han förändrades och blev lydig och lyhörd. Jag hade hittat vad ha tyckte var kul. Nu började träningen, och jag bestämde mig för att behålla honom efter utbildningen. Jag äger ganska många hästar och vissa hästar står mest i stallet och han är tyvärr en av dom. Men jag kommer att rida honom mer, det lovar jag.
 
Smeknamn: Bebben
 
Ras: Jorviks Ponny
 
Född: 2010
 
Kön: Hingst
 
Inriktning: Western
 
Tecken: Bläs eller lykta, vet inte riktigt




Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/URL:

Det du tänkte skriva:

Trackback