Om Darkrebel

Info: Darkrebel är en ståtlig hingst på 6 år som kom till mig i somras. Jag var hans räddning. Han blev misshandlad och kallades för fula saker, dom slog honom och gav honom ingen mat. Han var dyr när dom köpte honom men dom förstod att ingen skulle köpa honom för samma pris. När jag hittade honom så kostade han väldigt lite. Han var mager och hade fula sår. Hans man var superkort och alldeles blodig. Ingen förstod honom, men när jag såg honom sa jag direkt att jag skulle köpa honom, jag tänkte inte ens provrida eftersom att han var i så dåligt skick. Samma dag kom han hem till mig. Det första jag gjorde var att ge honom lite mat och rent vatten, sedan så tog jag och tvättade honom och gjorde ren såren och skötte om honom. Medans han fick sin kvällsmat så ryktade jag honom och kratsade hans hovar. Han var väldigt skygg men förstod att jag bara ville honom väl. Han kommer nog aldrig att bli riktigt hel, men han kommer att leva ett lyckligt liv så länge som han lever. Nu har han en lång och välskött man men han har ärr som gömmer sig under. Dorek har mer och mer börjat att acceptera andra människor och djur. Han favorit djur är gris och såna finns ju i hela Skördebygden och dom hjälper honom att finna sig till ro. Dorek är än idag skygg men han är väldigt överbeskyddande och skyddar mig i alla lägen och han skulle lätt bära mig till jordens ände om jag bad honom. Dorek är duktig i allt och fin att titta på, men han är fortfarande under utbildning.
 
Smeknamn: Dorek
 
Ras: Frieser
 
Född: 2008
 
Kön: Hingst
 
Inriktning: Hoppning, dressyr och uppvisning
 
Tecken: Inga




Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/URL:

Det du tänkte skriva:

Trackback