Träning för Reed igen :)

Idag var det dags för träning igen. Reed är så sjukt snäll som tar sig tid till att ha alla dessa lektioner för mig, jag menar vilken kändis har lite att göra?! Denna gång var det Dorek som fick röra på sig. Min stora beskyddare med sina stora men graciösa steg. Blev en lila/vit outfit som jag använde jeans till. Hade inga ridbyxor som passade förutom vita men det var lite för elegant för en träning.
Men det som jag gillar med Reed så himla mycket är att man får rida fram själv i alla gångarter också säger hon medans saker man ska tänka på och försöka göra bättre, men även saker som att hon själv ska testa göra så. Så jag red fram själv i alla gångarter precis som vanligt. Det som hon tyckte jag skulle göra bättre var att samla honom lite mer, och jobba honom ner i form. Hon undrade också varför jag hade mina tyglar ganska långa och jag svarade då "För att jag vill att hästen ska känna att jag litar på den, och eftersom att bettet skadar hästens mun och att det flesta av mina hästar är ganska känsliga eftersom att inte alla haft det så bra förut, så jag behöver knappt använda tyglarna. Men jag känner även att jag inte vill rida utan träns helt eftersom att så många helt enkelt inte kan acceptera det och dom kommer påpeka att det är farligt mm. Och att jag inte tycker det är så snyggt att rida bara med sadel(schabrak inkluderat). Jag har även ett väldigt starkt band med varje individ i mitt stall och jag behöver typ bara tänka på något så sker det.", hon lyssnade noga och sa efter en stund "Det ska jag komma ihåg.".
När jag ridit fram så började vi hoppa. Vi började lågt och höjde sedan hindrena.
Det blev dock en vägran pga. ryttarmiss. Jag missbedömde helt enkelt avståndet och svängen blev för snäv vilket resulterade i en vägran.
Men vi tog nya tag och fortsatte hoppa, och det gick riktigt bra! Sjukt nöjd över min stor pojke idag.
Även denna outfit tog jag kort på. Tycker den blev riktigt bra. Hade kanske blivit bättre med ett par riktiga ridbyxor. Fast vet inte vilka isf.
 

Gillar sådana inlägg :D

Svar: Tack! Kommer nog komma fler när jag har mer tid :D~Li
Lily Moonnight

2014-07-04 // 22:55:32



Namn:
VIP?

E-postadress: (publiceras ej)

Din blogg/URL:

Det du tänkte skriva:

Trackback